L'Havana, Malecón. Foto: Teresa Amat



dissabte, 31 d’octubre del 2009

GM sobre GGM (3/3)

“Siempre he creído que el poder absoluto es la realización más alta y compleja del ser humano.”

“No hay ninguna contradicción entre ser rico y ser revolucionario siempre que se sea sincero como revolucionario y no se sea sincero como rico.”


Gabriel García Márquez


Aquestes cites de GGM les extrec de l'article d'Enrique Krauze a l'últim número de Letras Libres, en què ressenya la biografia de García Márquez escrita per Gerald Martin: Gabriel García Márquez a la sombra del patriarca.

Per cloure aquesta sèrie sobre GM i GMM recomano la lectura atenta d'aquest llarg article (llarg però no pas feixuc, ja que es llegeix sense poder-lo deixar fins al final). Quan vaig escriure els dos apunts anteriors no l'havia llegit, o sigui que la meva sospita que Martin tirava cap a l'hagiografia era simple intuïció després de llegir algunes entrevistes que li havien fet alguns mitjans. Krauze m'ho confirma, però també m'ho confirmen les respostes irades, infantiloides i més que mediocres que el mateix Martin li dedica. Les trobareu aquí, juntament amb les escarides i elegants respostes, al seu torn, de Krauze. Elegància i flegma mexicanes versus barroeria i visceralitat britàniques; ves qui ens ho havia de dir...

1 comentari:

  1. Un grandíssim escriptor. Un grandíssim fill de puta. Em refereixo, és clar, a GGM-
    Pel que fa a EK, barretada, és clar.

    ResponElimina